woensdag 5 juni 2013

#ding22 Inhoudelijke reflectie op het integreren van sociale media

We kunnen ons geen leven meer voorstellen zonder sociale media. De bibliotheek kan nog meer doen door bijvoorbeeld filmpjes en blogs op de website te plaatsen en te gaan twitteren.
Maar het allerbelangrijkste is denk ik dat we een rol gaan spelen in de digitale informatievoorziening. In de toekomst is er geen behoefte meer aan boeken maar er blijft altijd behoefte aan informatie. En wij zouden de informatie voor mensen toegankelijk moeten maken, dus de informatie ordenen en selecteren op betrouwbaarheid. Dat is wat we nu ook al doen, het gaat straks allen op een andere manier gebeuren.

Hiervoor is het heel belangrijk dat het personeel goed op de hoogte blijft van de ontwikkelingen. Ik heb tijdens deze cursus gemerkt dat ik lang niet zoveel wist als ik dacht! En omdat de ontwikkelingen zo snel gaan, is het essentieel om je er steeds in te blijven verdiepen. Dat is lastig, we hebben nu ook dingen gedaan waarvan ik niet eens wist dat het bestond. Gelukkig weten Annemarie, Anjes en Wil zoveel. Misschien is er wat te verzinnen om iedereen op de hoogte en actief te houden, bijvoorbeeld ieder half jaar 2 nieuwe dingen. En dan weer wat schrijven in je Blog!

2 opmerkingen:

  1. Leuk stukje Agnes, en mee eens met je idee ieder half jaar 2 nieuwe dingen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee! Misschien zijn de "Verdiepdingen" daar voor te gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen