woensdag 5 juni 2013

#ding21 Bibliotheek en sociale media in de praktijk

Het plan van de Kopgroepbibliotheken vond ik er heel goed uitzien. Het valt me op dat de meeste bibliotheken nu wel actief zijn op facebook en ook met blogs en Twitter. Ik vind dat een goede zaak, je kan niet meer zonder deze communicatiemiddelen.
Facebook is al net zo vanzelfsprekend geworden als een eigen webpagina, blogs kunnen iets toevoegen bijvoorbeeld door mensen te inspireren en Twitter is goed voor de PR. Het vraagt ook wel veel inzet en enthousiasme, het twitteren gebeurt meestal in teams want er moet wel regelmatig een bericht gepost worden. Het kost tijd om dit allemaal goed te doen maar het kan ook een besparing opleveren doordat er minder drukwerk gemaakt hoeft te worden.
Ook vond ik het leuk dat bibliothecarissen vragen van mensen beantwoorden, daar zijn we voor! Daar is zeker behoefte aan, ik stel zelf ook wel eens vragen en meestal komt er wel een goed antwoord uit. Maar alweer is dat iets dat mensen in hun vrije tijd doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten