zondag 14 april 2013

#ding10 Online kantoortoepassingen

De online kantoortoepassingen is een interessant onderwerp. Eerst moet er weer wat gedownload worden en dan ga ik een document maken. Dat is vrij eenvoudig want het lijkt erg op Word. Dan vraag ik aan Annemarie of ze wat wil toevoegen, ik stuur de link van het document naar haar email. Ze wil best wat toevoegen maar dat lukt niet omdat ze alleen toestemming heeft om het document te bekijken. Blijkbaar moet ik hier iets veranderen aan de instellingen. Dat is wel erg zoeken maar ik vind het gelukkig.
Ik probeer ook nog een document te importeren. Ik neem het rooster van de groepsbezoeken, misschien is het wel handig om hier op deze manier mee te werken? Het importeren lukt wel maar het is toch wel iets heel anders geworden dan het Excell bestand. Ik kan er niks in wijzigen, dit kan ook liggen aan de instellingen. Ook zijn de data opeens in het Engels weergegeven.

Het kan heel praktisch zijn om met meerdere mensen aan een document te kunnen werken maar er zijn toch ook wel wat haken en ogen. Je moet goed bedenken wat voor bevoegdheden je toestaat. Mag iedereen het wijzigen, wil je wel dat iedereen het document kan wijzigen? Het is handig dat documenten overal bereikbaar zijn maar als er een internet storing is, ben je de klos. De afgelopen weken is dat een paar keer voorgekomen en dan besef je toch ook wel weer hoe kwetsbaar het is.

Ik vond dit onderwerp eigenlijk te veel omvattend om in een week tijd te kunnen ontdekken. Ik heb wel iets gedaan maar als ik er echt mee zou willen werken heb ik toch wel meer tijd en ook instructie nodig.

1 opmerking:

  1. Voor de groepsbezoeken werken we al met google drive, via het bestand Nog te vullen date, jou wel bekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen