vrijdag 22 maart 2013

#ding8 Mijn visie

Leuk, die nieuwe media maar wat kunnen we ermee in de bibliotheek?
Ik denk dat het heel belangrijk is om hierin mee te gaan, goed dat we door deze cursus ons erin storten. Communicatie verloopt steeds meer via sociale media. Mensen bellen steeds minder en willen bij de bibliotheek denk ik ook wel contact via twitter of facebook.
Probleem is dan wel dat je erg actief moet zijn op deze media, je kan niet 3 dagen niks laten horen. In het Bibliotheekblad stond een artikel over een pilot, waarbij een team 7 dagen per week actief is.

Ook voor Blogs zijn wel toepassingen voor de bibliotheek. In de Bibliotheek Kennemerwaard is bijvoorbeeld een team bloggers actief met blogs over boeken en ook hun persoonlijke blogs. Hier moet je ook weer een actief team voor hebben die het leuk vinden om dit te doen.

Er kunnen op onze website wel meer filmpjes komen over onze activiteiten en met instructies voor mensen. Voor de PR zijn Twitter en Facebook goede media voor het aankondigen van activiteiten en ook kan er over gepraat worden. Met Twitter ben ik nog helemaal niet bekend dus hoe precies weet ik nog niet.

Eigenlijk zouden de digitale databanken thuis ook toegankelijk moeten zijn voor onze klanten. Dat vind ik echt een gemis, je wilt die info juist thuis bekijken.

3 opmerkingen:

  1. Hoe is dat afgelopen met die pilot? Dat heb ik niet gelezen, welk nummer was dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemarie, het is nog vrij nieuw hieronder staat de link.

      http://www.bibliotheekblad.nl/nieuws/uitgelicht/bericht/1000003899

      Verwijderen
  2. Het werd geen link, ik snap niet waarom niet!

    BeantwoordenVerwijderen