zondag 12 mei 2013

#ding16 Content curation

Dit lijkt me bij uitstek iets voor bibliotheken, het is ons werk om informatie te verzamelen en toegankelijk te maken voor mensen. Ik ben echt iedere keer weer verbaasd wat er allemaal mogelijk is in de digitale wereld. Wat een handige programma's zijn er beschikbaar!
Het lijkt me wel een vak apart om deze programma's op een goede manier te gebruiken zodat de meest relevante informatie naar voren komt. Het mag zeker niet te veel worden maar je wil ook geen belangrijke dingen missen. Ik denk wel dat er een publiek voor is maar dat zijn mensen die zelf ook al erg thuis zijn op internet dus je moet het wel heel goed doen om toegevoegde waarde te bieden.

Misschien gaat deze manier van nieuws volgen op een gegeven moment wel de traditionele kranten en nieuwssites verdringen. Je kan hier precies volgen wat je interresseert. De bibliotheek zou hier nieuws kunnen verzamelen, ingedeeld in verschillende onderwerpen. Zoals we nu ook boeken bij elkaar zetten per onderwerp. Dat kan aangevuld worden met bijvoorbeeld nieuws over schrijvers en boeken, de eigen regio.

2 opmerkingen:

  1. Op wat voor manier zou je dit naar buiten brengen? Op aanvraag, of in een nieuwsbrief, of iets anders? En over welke onderwerpen? Hoe bepalen we die?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk aan de website, het is toch mooi als mensen bij ons terecht komen om informatie te zoeken. En daar dan ook digitale informatie kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen